2010-04-25

Epres szelet

Szeretem a tavaszt és imádom az epret. Reggelente egy tál müzlivel és egy pohár joghurttal szuper reggeli.
Most azonban egy nagyon egyszerű de annál finomabb sütinek a receptjét szeretném veletek megosztani. A sütemény receptjét Mariá Hájková: Édeskönyv című könyvében találtam. Ez a könyv még a Nagymamámé volt, amit úgy egy pár hete Anyum nekem ajándékozott. Ez volt az első recept ahol kinyílt a könyv és már akkor nagyon megtetszett. Ja és a legjobb, hogy Mr.T. a 3/4-ét befalta. Ez nagy szó ám. :) Ja és ez volt az első kísérletem a nyírfacukor használatára sütéskor és azt kell, hogy mondjam nagyon jól bevált.

 
 
 

Hozzávalók az omlós tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 2 tojássárgája
  • 80 g porcukor (én nyírfacukrot használtam)
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 3 kanál tejföl
  • 1 csipet só
A lisztet átszitáljuk majd hozzáadjuk a szétmorzsolt vajat, tejfölt, tojássárgáját, sót, cukrot valamint a reszelt citromhéjat és összedolgozzuk. Majd fóliába csomagoljuk és pár órára a hűtőbe rakjuk. Egy tortaformát vajjal kikenünk a tésztát vékonyra kinyújtjuk és kb. 165 fokra előmelegített sütőben elősütjük. Én itt egy kicsit elrontottam, mert szerintem lehetett volna tovább is sütni, mint ahogy én tettem, nem baj majd legközelebb. :)

Miközben sül a süti alja, mossuk meg az epret és vágjuk karikára, hosszába, keresztbe vagy ahogy szeretnénk. Minnél több epret rakunk bele annál finomabb lesz, hisz az eper úgyis összeesik sütés közben.

Hozzávalók a piskóta tésztához:
  • 3 tojás
  • 7 dkg cukor (szintén nyírfacukort használtam)
  • 7 dkg liszt

A tojásokat kettéválasztjuk, majd a tojásfehérjét kemény habbá verjük. A sárgákat a cukorral habosra keverjük, majd felváltva adagonként hozzákeverjük a lisztet és a fehérjét, ügyelve arra, hogy lehetőleg ne törjük össze a habot.

Ha az omlós tészta már félig megsült, rakjuk rá az epret és öntsük rá a piskóta tésztánkat. Majd rakjuk vissza a sütőbe és süssük készre a tortánkat. A kész tortát megszorhatjuk egy kevés vaníliás cukorral elkevert porcukorral is, bár szerintem annélkül is kíváló.

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0