2010-01-27

Egyszerű túrós rétes

Ezt a receptet Judit oldalán találtam, már akkor nagyon megtettszett és tudtam el kell készítenem, hisz annyira egyszerű és ami lényeges, nincs benne sok cukor ami az én esetemben nagyon fontos. Már többször elkészítettem, sőt már Anyum is megcsinálta otthon maguknak, amiután annyit áradoztam róla és megmutattam neki, hogy hol találja a receptet. Én azért annyit változtattam rajta, hogy cukor helyett fruktózzal készítettem, tettem bele egy vaníliarúd kikapart belsejét, és mivel ricotta és túró mániában szenvedek (nem tehetek róla, sajnos :)) dupla adag tölteléket készítettem, ezért is lett ilyen szép magas a süti. Ide az eredeti arányokat írom le. Szívből ajánlom mindenkinek, hogy készítse el, nem fog csalódni.

 

 
Hozzávalók:
  • 45 dkg túró
  • 25 dkg ricotta
  • 1 tk reszelt citromhéj - lehet narancs is
  • 4-6 k cukor - ízlés szerint (4 ek fruktóz az én esetemben)
  • 2 tojás
  • csipet só
  • 1 tk vanília kivonat (esetleg 1 vaníliarúd kikapart belseje)
  • 1 mokkáskanál mandula kivonat
  • 2 dl tej
  • 7-8 dkg olvasztott vaj
  • fél csomag rétes tészta - 10 lap



A sütőt előmelegítjük körübelül 180-190 fokra. Egy kisebb tepsit vagy egy jénait kivajazunk. Ezután a ricottát, túrót, vaníliarúd belsejét,a fruktózt vagy cukrot, citromhéjat, sót és a mandula kivonatot összekeverjük. A kivajazott tepsi aljába teszünk egy réteslapot, amit megkenünk vajjal, ezután ráteszünk még egy lapot amire szintén vaj kerül, majd jön a túrós keverék 1/3-a amit rásimítunk a réteslapra. Ezután ismét következik a réteslap vaj kombinációja majd a túró, majd még egy réteg ebből a variációból. A záró réteg végül 2 réteslap. Ha végeztünk a rétegezéssel, egy fogpiszkálóval megszurkáljuk néhány helyen a sütit, és leöntjük a tejjel, majd berakjuk a tepsibe és úgy 30-40 perc alatt készre sütjük. A tetejének szép aranybarnának kell lennie. Ha egy kicsit kihült megszórhatjuk egy kevés porcukorral (na ez a rész nálam kimaradt). Nagyon finom, köszönöm Judit ezt a jó receptet.

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0