2010-02-02

Ricottás fánk

Szeretem a ricottát és szeretem ezt a fánkot is. Annyira könnyű, és nincs sok cukor benne, ami nem hátrány az én esetemben. Anyum volt aki először elkészítette, úgy 2 héttel ezelőtt ebédre. Nagyon ízlett, így megkérdeztem, honnan a recept. Ő persze már nem emlékezett rá, hogy pontosan honnan is szerezte, tehát nekiálltam a neten megkeresni. És láss csodát, ez egy Stahl recept. Az ő oldalán "Szicíliai túrófánk" néven szerepel. Én persze fruktózt használtam a cukor helyett, és Anyu által készített cukormentes meggylekvárba mártogattam.

Hozzávalók:
  • 5 dkg cukrozott narancshéj
  • 15 dkg finomliszt
  • ½ teáskanál sütőpor
  • ¼ kávéskanál őrölt fahéj
  • 1 csipet só
  • 3 tojás
  • 5 dkg cukor  (én 3dkg fruktózt használtam)
  • 25 dkg ricotta

A narancshéjat apróra vágom, a lisztet egy tálba kímérem, hozzákeverem a sütőport, fahéjat és a csipetnyi sót. Egy másik tálban a ricottát, a tojásokat  valamint a cukrot robotgéppel összekeverjük. Ha ez kész akkor a narancshéjat és a lisztes keveréket egy fakanál segítségével belekeverjük. Közben elkezdhetjük melegíteni az olajat. Olyan 160 fokra kellene felmelegíteni, mivel nekem nincs sem olaj sem pedig cukor hőmérőm, hát kisérleteztem. Az indukciós főzölapomon az 5-ös fokozat volt szerintem a legmegfelelőbb. A legidálisabb a fánkok szaggatására egy fagyis kanál lenne, de mivel még az sem lelhető fel a konyhámban (még csak egy éve lakunk itt :)), ezért én két evőkanál segítségével nagyobbacska galuskákat szaggattam. Érdemes egyszerre csak 3-4 db-ot belerakni az olajba, nehogy összeragadjanak a fánkocskák. Ha megsültek fahéjas cukorba forgathatjuk őket, ez nálam kimaradt, csak egy kevés fruktózt szórtam rá. Kínálhatunk mellé lekvárt is, de magában is nagyon finom. Még a Nagyi is elkérte a receptet Anyumtól, ez pedig nagy szó! :)

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0