2010-02-09

Steak kétszer sült krumplival

Ez a fogás szintén Mr.T szülinapján készült vasárnapi ebéd gyanánt, vagy legalább is a Steak része. Annyi volt a kérése, hogy a hús közepesen legyen átsütve, a hús pác része, valamint a köret rám volt bízva. Így a reggelim után egy órán keresztül azon törtem a fejem, hogy is kéne ezt az ebédet abszolválnom. A hús bepácolása nem tartott sokáig, hisz ez még az egyszerűbbik része volt a dolognak. Ekkor jött csak a "fekete leves" mit csináljak köretnek? Nem fogok megint krumplipürét gyártani, hisz már egy kicsit unalmas, és szombaton is az ettünk Anyuméknál ebédre, de rizst sem csinálhatok, hisz azt Mr.T nem igazán szereti, és a zöldség köret sem a kedvence. :) Maradt a krumpli, vagy a tészta, na de tészta a steak mellé? Valahogy számomra ez a két dolog nem illik össze. Ekkor már a pánik kerülgetett, te jó ég már csak 2 órám van ebédig. Aztán végül úgy határoztam megsütöm a krumplit a sütőben,  és amíg sül kitalálom mi lesz vele. Ezalatt az egy óra alatt végignéztem egy-két oldalt ahonnan ihletett merítettem mi is legyen az én sült krumplimmal. A végeredmény nagyon finom lett, szívből ajánlom mindenkinek. Igaz nem egy gyors köret, de az íze kárpótolja az embert ezért.



Először is jöjjönek a krumpli hozzávalói 2 személyre:
  • 4 nagy krumpli
  • olívaolaj
  • petrezselyem
  • 2 szál újhagyma
  • kakukkfű
  • 1 dl tejszín
  • 3 dkg vaj
  • 20 dkg sajt (trappista volt otthon)
  • 4 szelet bacon

A krumplikat jól megmossuk, villával pár helyen megszúrkáljuk, olívaolajjal átkenjük és megsózzuk, majd berakjuk őket a sütőbe és kb. 200 fokon 50-60 percig sütjük. Ha megsült kivesszük őket a sütőből és hagyjuk őket kb. 10 percig hűlni, csak azért, hogy amikor félbe vágjuk a krumplikat nehogy megégessük magunkat. Egy kiskanál segítségével egy tálba kivájjuk a krumplik közepét, vigyázva nehogy megsértsük a héjukat, hisz ebbe fogjuk majd visszaügyeskedni a kész tölteléket.  A töltelékhez a bacont felszeleteljük és egy serpenyőben megpirítjuk. Amíg a bacon pirul, a krumplit egy villa segítségével összetörjük majd hozzáadjuk a vajat és a tejszínt  és ízlés szerint megsózzuk. Az újhagymát vékony karikára vágjuk és a felaprított petrezselymmel és a kakukkfűvel a krupmlihoz keverjük. Jöhet a pirított bacon, majd legvégül kb. 15 dkg reszelt sajt. Ezzel a töltelék kész. Visszatöltjük a krumplik belsejébe, majd berakjuk a sütőbe a töltött krumplikat még kb. 20 percig sütjük, 180 fokon. Félidőben megszórjuk a krumplik tetejét a maradék reszelt sajttal.  



Jöjjön a hús elkészítésének a módja.

Hozzávalók:
  • 4 szelet bélszín
  • olívaolaj
  • só, bors
  • dijoni mustár
  • kakukkfű
  • 1 dl fehérbor
  • 20 dkg gomba
  • 2 dl tejszín
A húst először is bepácoljuk, az a legjobb ha ezt még előző este megtesszük. A pác nálam most annyiból állt, hogy a hús mindkét oldalát megsóztam, megborsóztam és mustárral bekentem, és egy jénaiba fektettem a hússzeleteket, amiket legvégül meglocsoltam egy kevés olívaolajjal, és egy pár szál kakukkfűvet tettem. A sütéskor egy kevés olívaolajat és vajat felhevítek és a hús mindkét oldalát hirtelen megsütöm, aztán lejebb veszem a tűzhelyet és a húst oldalanként kb. 2 percig sütöm, persze ez az idő attól is függ mennyire szeretjük a húsunkat átsütve. Ha a hús megsült a serpenyőt felöntjük a fehérborral, és addig forraljuk amíg az alkohol el nem párolog. Ekkor hozzáadjuk a vékonyan felszelt gombát, megsózzuk és 2 percig pároljuk. Ha a gomba puhulni kezd felöntjük a tejszínnel, felforraljuk és kb. további 3 percig főzzük. Ne felejtsük el a szószt megsózni, és ha a tejszín elfőne, nyugodtan öntsünk hozzá még, de persze sózzunk utána mindenképp.

4 megjegyzés:

Nasi írta...

Szia Viki!

Nagyon jól néz ki a krumpli meg a steak is. Mehetek hozzád a következő vasárnapi ebédre ;)?

Puszi,
Nasi

Viki írta...

Nasi! Elkészítem neked is szívesen, ha hazarepülsz érte! Szólj, hogy mikor jössz. :D

Pusz

Chef Viki írta...

Huh, de guszta lett! Én most a krumpliból szeretnék csak :-)

Viki írta...

Viki, készítsd el krumplit. Megéri,nagyon fini. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0