2010-03-05

Gyömbéres keksz

Azt már szerintem említettem, hogy túró mániában szenvedek, de be kell vallanom a "mániám" kiterjed a gyömbérre is, valamint minden olyan édességre vagy ételre amiben gyömbér van. Ilyen ez a keksz is. Ellenállhatatlan. Na jó az azért visszatart, hogy nem cukormentes, így ha ezt készítem akkor szigorúan naponta csak egyet eszek belőle ebéd után, vagy akkor ha vészhelyzet van! :) Akár egy hétig is eltartható egy jól zárodó dobozban, persze ha addig kibírja. Először Karácsonykor sütöttem meg, csak akkor ki volt díszitve a mi kis emberkénk, most azonban erre nem volt szükség, hiszen csak hétköznapi csemegének szántam, viszont annyira szeretem ezt a kiszúró formát, hogy muszáj volt újra bevetnem. A keksz receptje innen származik, csak megfeleztem minden hozzávalót.


Hozzávalók:
  • 2 pohár liszt
  • 1 csipet só
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/2 tk. fahéj
  • 1 tk. gyömbér
  • 1/2 tk. őrölt szegfűszeg
  • 1/2 tk. szerecsendió
  • 1/2 pohár cukor
  • 1/2 pohár melasz
  • 1 kis tojás
  • 8 ek puha vaj

Egy tálban a liszet, sót, szódabikarbónát, sütőport, valamint a fűszereket összekeverjük, majd félrerakjuk. Egy másik tálban a vajat és a cukrot fehéredésig keverjük, majd belekeverjük a melaszt és a tojást. Majd egy fakanál segítségével a száraz alapanyagokat belekeverjük a vajas-melaszos keverékbe. A kész tésztát kb. egy 15-20 percre a mélyhűtőbe tesszük. Amikor a tésztánk már nyújtható állapotba kerül, enyhén lisztezett deszkán olyan 4 mm. vastagra kinyújtjuk. A sütőt közben 175 fokra előmelegítjük (légkeveréses esetén 160 fokra). Most jöhet a formázás ez a legjobb része, természetesen bármilyen kiszúró formát használhatunk, csak a fantázia szabhat határt.:) A kivágott tésztákat egy sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk, de vigyázzunk hagyjunk bőven helyet közöttük, mert megnőnek széltében és hosszában is. :) Körübelül 10 percig süssük a sütiket, majd a tepsiben hagyjuk kihülni őket.  

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0