2010-03-04

Túrógombóc light

Ez volt az első édesség amit Anyum elmert készíteni miután kiderült a cukorbetegségem. Ez körübelül 2 hónappal a kórházból kijövetel után történt, és már nagyon vágytam valami édesre! :) A kórházban volt egy nagyon aranyos és fiatal diatetikus aki megajándékozott minket egy receptfüzettel amelyben többek között ez a recept is szerepelt. Azóta már nagyon sokszor elkészült ez a lightos változat, bár amióta saját magam készítem, már egy kicsit változtattam a hozzávalókon.
Hozzávalók:
  • 25 dkg túró
  • 4 dkg búzadara
  • 1 tojás
  • zsemlemorzsa
Amiket én még plusszban hozzáadok:
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1/2 kupak vanília aroma
  • kevés Agave szirup


A túrót, búzadarát, tojást, citromhéjat, vanília aromát valamint az Agave szirupot egy villa segítségével összekeverem, majd kb. egy órát állni hagyom (ez csak azért veszélyes dolog, mert már a felét így nyersen megeszem). Egy óra leteltével egy kisebb lábasban vizet forralok és amíg a víz forrni nem kezd egy száraz serpenyőben egy kevés zsemlemorzsát megpirítok. Egyszerre kb. 3 gombócot főzök ki (ugyanis csak ennyit tudok még kezelni), ha a gombócok feljöttek a víz tetejére akkor még kb.1 percig főzöm majd egy szűrőlapát segítségével kiszedem és óvatosan a zsemlemorzsába forgatom. Elég lágy gombócok lesznek belőle. A kész gombócokra én általában édesítővel elkevert tejfölt szoktam rakni, na meg persze sok fahéjat.   

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia!
Próbáld ki a steviát,cukorbetegek is fogyaszthatják!!!

Viki írta...

Szia József!
Ismerem a steviát, bár még nem használtam, de az lesz a következő amivel kisérletezni fogom. Viki

Márta-Zsófi írta...

Tényleg jó a stevia, én most próbáltam ki, de mi az az Agave szirup?

Viki írta...

Szia Márti! Az agave nectar/sziruk egy növényi nedvkoncentrátum, amit az agavé-ből nyernek ki. Elvileg ezek a növényi szirupok az emberi szervezet számára a legkedvezőbb édesítőszerek. Ezért is jó pl. még a Stevia is. Én jelenleg az Agavéra vagyok rákattanva, csak hát nem egy olcsó dolog sajnos, mint ahogy semmi sem ami egészséges.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0