2010-03-16

TojásRém

Szombaton Anyuméknál ebédeltünk, vasárnap pedig meglátogattuk a  Trófea éttermet. Így ezen a hétvégén nem kellett főzni. Maradt a reggeli, na meg a vacsora megoldása. Már rég csináltam Tojáskrémet vagy ahogy Mr.T. hívja TojásRém-et, gondoltam ez a hétvégé tökéletes alkalom hozzá. A recept maga egy ősrégi Tv Paprika újságból származik, nem tudom megmondani melyikből, mert a receptet kiírtam a kis füzetecskémbe, ahova persze nem jegyeztem fel ilyen apróságokat, mint a származási ideje.

 
 
 
Hozzávalók:
  • fél fej vöröshagyma
  • 6 tojás
  • 1 dl tejszín
  • 1 ek vaj
  • 1 kk. mustár
  • 3 ek majonéz
  • só, bors

Első lépésként megfőzzük a tojásokat (kb. 10 perc). Majd ha készen vannak megpucoljuk őket, és külön választjuk a tojások sárgáját és a fehérjét. Egy tálban a mustárt meg a vajat egy villa segítségével kikeverjük, hozzádjuk a majonézt meg a tejszínt és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd a vöröshagymát apróra felvágva szintén belekeverjük. A tojások sárgáját összetörjük és hozzákeverjük a tejszínes alaphoz.A fehérjét apróra vágva keverjük a többi hozzávalóhoz. Ezután kóstoljuk meg és ha még úgy érezzük, hogy szükséges sózzuk és borsozzunk utána. Az egész folyamatban a leghosszabb ideig talán a tojások megfőzése tart, főleg ha van aprítónk amibe csak beledobáljuk a hagymát, majd a tojás fehérjét.

2 megjegyzés:

Nasi írta...

Húú, ezt nagyon szeretem. Emlékszem együtt csináltuk nálatok még száz éve :)

Viki írta...

Igen,igen, én is emlékszem ám! Régi szép idők! :) Gondtalan fiatalságunk időszaka. :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0