2010-03-11

"Zsömlécske", vagy minek is nevezzelek!

Eredeti neve: Dinner Rolls. Lehet bennem van a hiba, de akárhogy is próbálkoztam, sehogy sem tudtam ezt szép hangzatos amerikai nevet magyarorsítani de várom az ötleteket!!! A tábori konyhán eltöltött 3 nyár alatt, ez volt az a kenyérféle amit igazán szerettem.Főleg melegen, amikor Billy a pék kivette a sütőből. Fél perc sem telt el, én már ott álltam a szépen felsorakoztatott "zsemlék" mellett és a pilláimat rebegtetve hol Billy-re hol pedig a zsemlére nézve, vártam. Persze Billy nem tudott nemet mondani. :) Így mindig nekem jutott az első zsemle, amivel ebédig kihúztam. :) Azok a régi szép idők. Most, hogy Öcsi is készül Amerikába felidéződtek a régi emlékek. Így gondoltam hétvégén megcsinálom magamnak azokat a kis zsemléket, amik néha igencsak életmentőnek bizonyultak. A receptet itt találtam. Ebből az adagból kb. 16 db zsömle lesz.
 
 
Hozzávalók:
  • 4 - 41/2 csésze liszt
  • 1 ek szárított élesztő
  • 3 ek méz
  • 1 csésze meleg víz
  • 1 csésze joghurt
  • 1 ek olíva olaj
  • 1 ek só

 
Egy tálba fél csésze lisztet, a vízzel, mézzel valamint az élesztővel összekeverjük, és hagyjuk körübelül 10 percig állni, amíg az élszető el nem kezd dolgozni. Általában én ilyenkor beteszem a sütőben úgy 40 fokra az élesztős keveréket, így egy kicsit gyorsabban haladnak a dolgok. :) Ha szerencsénk van akkor akad a háztartásban kenyérsütő gép ami megoldja a dagasztás kérdését, de olyan kezdő "háziasszonynak" mint én is vagyok ez sajnos még hiánycikk, így marad a kézi megoldás, ami nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé. Tehát ha úgy látjuk, hogy az élesztőnk már működésbe lépett adjuk hozzá 2 csésze lisztet a joghurtot, olíva olajat valamint a sót és egy fakanál segítségével keverjük össze. Majd váltsunk át a kis kezünkre. Fokozatosan adjuk a tésztához a maradék lisztet, és addig tegyünk így amíg a tészta szépen elválik a kezünktől na meg a táltól is. Amikor ez bekövetkezik akkor, egy lisztezett deszkára öntsük ki a tésztát, és úgy 5 percig gyúrjuk a tésztánkat. (Ez egy nagyon utálatos és fárasztó rész, de kitartás, az eredmény megéri). Ha a dagasztás részével megvolnánk akkor jöhet a jól megérdemelt pihenő, ugyanis a tésztának legalább egy óráig pihennie kell. Tegyük hát át a tésztát egy olíva olajjal kikent tálba, takarjuk le egy konyharuhával és meleg helyen pihentessük addig amíg a duplája nem lesz. Egy tálat kenjünk ki vajjal. Majd ha a tészta megkelt gyúrjuk át mégegyszer, majd kis gömböket formálva tegyük őket az előkészített tálba. Takarjuk le ismét és hagyjuk állni még 15-20 percig. Közben melegítsük elő a sütőt 165 fokra. Nekem légkeveréses sütőm van, ebben úgy 20 perc kellett a zsömléknek.
 

3 megjegyzés:

Moha írta...

Csinosak lettek! Én napocskának nevezem és nem mindig kerül középre tészta: http://mohakonyha.blogspot.com/2010/03/napocskak.html
Viszont mag kerül rájuk:)

Viki írta...

:)A tieid is nagyon szépek lettek! Napocska! Tettszik!

Névtelen írta...

Szia Viki!
Azt szeretnem kerdezni a cseszek hany mililiteresek?
Kb mennyi ideig kelesztetted?
Nem keves az az eleszto ennyi liszthez?
Bocsi ha butak a kerdesek:)

vera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0