2010-03-10

Márványos süti

Ez a süti tegnap este született, mert a kollégák már hiányolták, hogy nem vittem nekik vagy "ezer éve" semmilyen sütit. Ami persze nem igaz, mert például a Marcipános kockából is kaptak, ami nem is olyan rég készült. Valami olyan sütit akartam készíteni aminek minden alapanyaga megtalálható otthon, és nem kell miatta elmenni vásárolni, mert ahhoz tegnap a legkevésbé sem volt kedvem. Így este még mielőtt hazamamentem volna, megnézegettem a kedvenc oldalaimat, hátha találok valami egyszerű de nagyszerű receptet, és íme ez lett az eredménye. A receptet Patricia-nál találtam. Nem egy diétás édesség, így én csak reggel egy falatot ettem belőle, hogy mégis megkóstoljam milyen lett a végeredmény és bizton állíthatom szerintem ez egy elég jól sikerült süti. Könnyen szeletelhető, és kávé vagy tea mellé kiváló kisérő lehet, de még akár egy kevés lekvárral tetején uzsonnának is eltudnám képzelni.
  
 

Hozzávalók:
  • 28 dkg liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 csipet só
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 tk vanília aroma
  • 4 tojás
  • 10 dkg étcsoki

A csokit vízgőz felett felolvasztuk, majd félrerakjuk, hogy amíg a többi hozzávalóval foglalatoskodunk egy kicsit kihüljön. A tepsinket kivajazzuk (én jénait használok, így elég a vaj ahhoz, hogy szépen kijöttön a süti sütés után), valamint ha kell akkor vágunk az aljába sütőpapírt. A sütőt 165 fokra előmelegítjük. A lisztet, a sütőport valamint a csipet sót egy tálban összekeverjük. Egy másik tálban a cukrot a vajjal kikeverjük, ha már szépen kifehéredett akkor egyesével hozzáadjuk a tojásokat és a vanília aromát. Ha ezzel megvagyunk fakanálra váltunk és a tojásos tésztához 3 részletben hozzáadjuk a lisztet. Majd kétfelé vesszük a tésztánkat, és az egyik feléhez hozzákeverjük a felolvasztott csokit. A tésztát belekanalazzuk a formába, úgy hogy egy adag fehér tészta, majd egy adag csokis tészta. Ha elfogyott mindkét tésztánk, akkor egy kés segítségével egy kicsit belekavarunk a sütibe, hogy egy kicsit összekeveredjen a két szinünk. A tészta tetejét elegyengetjük és berakjuk a sütőbe. Nagyjából 80 perc kell neki, hogy megsüljön. Félidőben azért nézzünk rá, ha nagyon sülne a teteje egy fóliával takarjuk le és így süssük tovább.

0 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Template by suckmylolly.com - background image by elmer.0